Suksess i sesongstarten!

Postet av Styret 2024 den 21. Jun 2021

På sesongens første nasjonale regatta var roere fra Stavanger Roklub godt representert på toppen av resultatlistene i konkurranse med de beste roerne fra hele Norge.

Det ble enormt mange 1. plasser og gull til Stavanger Roklub. Hør bare:

I klassen Para singelsculler tok Ragnhild M. Jacobsen gull begge dagene.

I klassen Damer junior A (eldste junior) vant Marie Grøsfjeld en suveren gull i singelsculler, og sammen med Elsa Størseth Andreassen ble det også en gull i dobbeltsculler Damer junior B for Marie. Elsa vant for øvrig gull i junior B singelsculler i dameklassen på søndag. Julia Grønnestad og Carolina Goa vant gull i dobbeltsculler Damer junior B på lørdagen.

I Damer junior B dobbeltfirer tok og Teresa Shevchuk, Emily Boccadoro, Carolina Goa og Julia Grønnestad en gledelig sølv.

På herresiden dominerte Stavanger-roerne og fikk med seg en rekke gull og gode plasseringer. Jørgen Helliesen Frøystein og Mathias Kvelvane vant gull begge dagene i Herrer junior B singelsculler. Sammen med Ivar Erlandsen vant Jørgen også gull i dobbeltsculler begge dager denne helgen. I klassen Herrer junior B dobbeltfirer ble det gull for Jørgen Helliesen Frøystein, Mathias Kvelvane, Ivar Erlandsen og Knut Hinna både lørdag og søndag.

I Herrer junior C, den aller yngste klassen, ble det en fortjent gull til Stavangers Oliver Dahl.

Stavanger Roklubs trener Elin Ingemundsen er meget fornøyd med helgens resultater:

– Alle junior b og c-roerne våre kom hjem med medalje. På tross av covid og begrensningene det har gitt, så har utøverne våre stått på i hele vår og trent godt og riktig. Resultatene denne helgen er en flott belønning for all innsatsen som er lagt ned.

– Det gode samholdet mellom utøverne i Stavanger Roklub er også en viktig suksessfaktor, sier Elin Ingemundsen og avslutter:

– Det er en utrolig fin og talentfull gjeng av flotte utøvere, både til lands og til vanns.

Her er resultatene fra regattaen!

Faksimile fra Stavanger Aftenblad 22. juni 2021

Styret ønsker å takke alle trenere, sjåfører og ledere – og ikke minst utøverne selv: vi er heldige som har dere i klubben vår!