Koronaretningslinjer pr 15. desember

Postet av Styret 2024 den 15. Des 2021

I forbindelse med innføringen av nye nasjonale tiltak har styret, i samråd med trenerne, satt opp disse retningslinjene for all aktivitet i roklubben i tiden framover:

Klubbhuset er stengt for nybegynnere, masters, oldboysen og trimmere.

Kun junior/senior aktive/toppidrettsutøvere som har adgang, og kun etter avtale med sin trener.

Ved tegn på sykdom skal du IKKE komme til roklubben eller møte opp på trening.

Dette er det viktigste tiltaket vi har for å unngå smittespredning og gjelder som aldri før. Dersom en har fått påvist COVID-19 skal en straks kontakte sin trener og gi beskjed. Trenerne setter også pris på å få beskjed om annen sykdom.

All aktivitet skal foregå fortrinnsvis utendørs og være organisert av trener.

Det er mulig å gjøre aktiviteter innenfor de begrensningene som gis, og det oppfordres til å utnytte disse mulighetene i størst mulig grad. Evt aktivitet innedørs skal følge myndighetenes råd om maks. gruppestørrelse/kohortinndeling, min. en meters avstand og desifiniseringsrutiner. Utøverne vil få beskjed via sms/FB-gruppen “Stavanger Roklub juniorer” dagens/morgensdagens trening.

Det er utfordrende tider og vi håper på forståelse for at planlegging for mer enn en dag av gangen er vanskelig. Les om de oppdaterte retningslinjene fra myndighetene/NIF her. Her er også en snarvei til en komplett oversikt over de nye nasjonale tiltakene.

Følg ellers myndighetenes råd vedr. holde avstand, god håndhygiene og gode hostevaner. Takk for hjelpen, alle sammen!

15. desember 2021,