Oppdaterte retningslinjer fra Stavanger Roklub

Postet av Styret 2024 den 17. Jan 2022

Myndighetenes oppdatering av retningslinjer på tampen av forrige uke, gav noen lettelser for idretten – som gir oss muligheten til å åpne noe opp også i Stavanger Roklub:

Klubbhuset er nå åpent for alle utøvere. Men noen regler gjelder:

Det anbefales maks 20 personer og 1 meter avstand i all innendørs aktivitet. Spesielt hvis man er over 20 år.

Garderober kan holdes åpne dersom det er mulig å organisere bruken slik at trengsel og tett kontakt mellom personer kan unngås. Hvis åpne garderober fører til trengsel, vil garderobene bli stengt for ordinær bruk.

Ved tegn på sykdom skal du IKKE komme til roklubben eller møte opp på trening.

Dette er det viktigste tiltaket vi har for å unngå smittespredning og gjelder som aldri før. Dersom en har fått påvist COVID-19 skal en straks kontakte sin trener og gi beskjed. Trenerne setter også pris på å få beskjed om annen sykdom.

All aktivitet skal fremdeles foregå fortrinnsvis utendørs og være organisert av trener.

Det er mulig å gjøre aktiviteter innenfor de begrensningene som gis, og det oppfordres til å utnytte disse mulighetene i størst mulig grad. Aktivitet innendørs skal følge myndighetenes råd om maks. gruppestørrelse/kohortinndeling, min. 1 meters avstand og gode rutiner for desinfisering.

Det er fremdeles utfordrende tider, men vi håper og tror at tiden fremover vil bli både lettere og lysere. Følg myndighetenes råd vedr. holde avstand, god håndhygiene og gode hostevaner. Takk for hjelpen, alle sammen!

Les mer fra på NIFs egne sider her og Helsedirektoratets sider her.

15. januar 2022,