Takk for alt, Arild

Postet av Stavanger Roklub den 11. Aug 2022

Leif Arild Marvik, 1947-2022

I dag var det begravelse for æresmedlem Arild Marvik og et fint og verdig farvel til et av de klubbmedlemmene og menneskene som har betydd aller mest for Stavanger Roklub i de siste seksti årene.

Aktiv roer i Stavanger Roklub på 1950- og 60-tallet.

Arild var en bauta i Stavanger Roklub og hans bidrag både som utøver, trener og leder er av uvurderlig betydning for klubbens størrelse, måte å tenke på, ambisjoner og sportslige vekst og suksess. Arild preget ikke bare vår klubb, han spilte også en svært viktig rolle både som landslagstrener og president gjennom flere år i Norges Roforbund.

På mange måter ledet Arild klubbens snuoperasjon på tidlig 70-tallet og sammen med Svein Olav Jonassen og andre trenerkapasiteter fra inn- og utland, ble tankegangen om større mål og kreativ planer for sportslige aktiviteter og virkemidler lansert, og lagt til grunn for alt som ble gjort i klubben.

Arild var trener for Arne Gilje og Pål Børnick som vant gull i VM i roing to år på rad; Arne ble Stavangers første verdensmester i roing.

Vi i Stavanger Roklub har så uendelig mye å være takknemlige Arild for – vi ville ikke vært her vi er i dag uten hans uvurderlige innsats for Stavanger Roklub og norsk rosport. Ei heller uten Arilds store tro på, omtanke og tilgjengelighet for den enkelte.

Takk for alt, Arild.