Hurra for ny heis!

Postet av Stavanger Roklub den 17. Aug 2023

Takket være North Star blir det nå en skikkelig heis i Stavanger Roklub!

Den gamle "stolheisen" har for lengst sett sine beste dager!

I forrige uke fikk byggekomiteen for den nye utvidelsen av idrettsanlegget til Stavanger Roklub en av tidenes hyggeligste telefoner:

North Star og Smedvig-familien hadde besluttet å gi 1,2 millioner til Stavanger Roklub øremerket byggingen av en rullestolheis/løfteplattform i det nye anlegget!

Snakk om fantastiske nyheter!

Det er har nemlig vært en stor utfordring at flere av rommene, som treningssal, styrkerom, klubbrom og kjøkken ikke er tilrettelagt for funksjonshemmede. Idrettsanlegget har p.t. en 'stolheis' som ikke gjør jobben sin, da personer i rullestol vil ikke kunne komme seg opp til 2. etasje uten assistanse.

Det er viktig for Stavanger Roklub at alle har mulighet for å delta på lik linje i klubbens aktiviteter, ikke minst på de sosiale aktivitetene som gjennom en lang høst og vinter foregår i klubb-/sosialrommet i 2. etasje i idrettsanlegget.

Takket være denne støtten vil nå hele Stavanger Roklub være tilgjengelig for alle! Og med det har gaven sørget for at klubben kan videreføre filosofien vi har drevet etter de første 129 årene også i de neste 129:
Vi har og skal alltid ha, plass for alle.

Igjen, tusen takk for støtten, North Star! Den setter vi utrolig stor pris på – og ja: dere blir invitert både til åpningen av heisen og på en rotur med Hedda, Ragnhild og resten av Stavanger Roklub!

Fra den internasjonale Gavirateregattaen i Italia i år: Stavangers roere er helt i toppen!

Norges eneste para-gruppe er i Stavanger!

Stavanger Roklub har tatt ansvar for å organisere roing for parautøvere gjennom vår egen klubb: vi tilbyr et tilrettelagt treningsopplegg og roing for personer med funksjonsnedsettelser. Dette har vi gjort gjennom flere år og gruppen er den eneste i sitt slag i ro-Norge.