Gjenbruk av rulleski – for miljøet og våre medlemmer!

Postet av Håkon Biserød Vengnes den 1. Okt 2023

Gjenbruk av rulleski – for miljøet og våre medlemmer!

Hei kjære tidligere medlemmer og foreldre i Stavanger roklub!

Vinteren nærmer seg og som alltid skal alle U19 og eldre gå på rulleski denne vinteren, men ikke alle har tilgang på eget utstyr. Derfor henvender vi oss til dere: Har du et par rulleski som støver ned i garasjen eller boden? Kanskje de ikke lenger passer til ditt barn, eller du har oppgradert til en nyere modell? U17 er også veldig velkommen på rulleski øktene.

Vi ønsker å skape en plattform hvor vi kan samle inn og låne ut disse rulleskiene til medlemmer som trenger dem. Ikke bare vil dette hjelpe våre medlemmer med å holde seg aktive gjennom vinteren, men det er også et skritt i riktig retning mot en mer bærekraftig idrettsklubb. Gjenbruk reduserer behovet for produksjon av nye varer, noe som igjen sparer ressurser og reduserer avfall.

Hvorfor bidra?

Bærekraft: Ved å gjenbruke rulleski bidrar vi til en mer bærekraftig klubb og planet.

Fellesskap: Du hjelper medlemmer som kanskje ikke har mulighet til å skaffe seg eget utstyr.

Rydd opp: Få ryddet opp og gitt dine gamle rulleski et nytt liv!

Om du har et par rulleski du ønsker å låne ut, eller kjenner noen som har, vennligst ta kontakt med oss. Vi vil sørge for at de kommer til god nytte!

Vår første rulleski økt for sesongen er planlagt til onsdag 08.11, så vi håper å kunne samle inn rulleski før den tid. Om du har et par rulleski du ønsker å låne ut, eller kjenner noen som har, vennligst legg igjen en kommentar under med kontaktinfo eller ta de med til roklubben.

I uke 43 og 44 vil det bli gjennomført rulleskitrening for utøvere som ikke har mye erfaring på rulleski. Oppmøte vil være på parkeringsplassen til Roklubben kl. 17:45 med start 18:00. Oddgeir vil være trener.

På forhånd takk for deres generøsitet og engasjement for Stavanger roklub!

Med vennlig hilsen,

Håkon B. Vengnes