Historisk årsmøte i Stavanger Roklub!

Postet av Styret 2024 den 28. Feb 2022

Forrige uke ble det avholdt årsmøte i Stavanger Roklub og for første gang i roklubbens snart 128-årige historie ble det valgt en kvinne til vervet som leder av styret i klubben.

Ingvild Grøsfjeld ble enstemmig valgt til leder og hun fikk med seg Hanne Kruse Rasmussen som nestleder, Kari Borthen, Erik Vengnes, Erik Floen, Peter Sabel og avtroppende styreleder Egil Andreassen som styremedlemmer i det nye styret. Dette var utrolig kjekt og inspirerende for hele klubben!

Historisk: Møteleder Jostein gratulerer Ingvild (på Teams) som klubbens første kvinnelige styreleder på 128 år – og det 117 år etter at SR fikk – som den første roklubben i landet – 25 kvinnelige medlemmer. Gratulerer så mye!

Årsmøtet takket også de avtroppende styremedlemmene Edd Hillstad, Sven Erik Jonassen, Marianne Baardsen og Hilde Kristin Lindemark for god innsats i styret de siste årene. Takk!

Takk til de avtroppende styremedlemmer.

Etter at årsmøtet formelt var over, ba hederstegnkomiteen om ordet. På vegne av Stavanger Roklub delte Sven Erik Sandsmark ut klubbens hederstegn i gull til John Dahle og Svein Olav Jonassen kunngjorde at Rune Theodor Dahl var blitt ny æresmedlem i Stavanger Roklub.

Janka, Svein Olav og Svenn Erik utroper Rune til æresmedlem.

Æresmedlem Rune Theodor Dahl. Gratulerer så mye og vel fortjent!

John Dahle med velfortjent hederstegn i gull og diplom. Gratulerer så mye!

Stavanger Roklub ønsker å takke John og Rune for deres uvurderlige bidrag, enorme innsats og store hjerte for klubben gjennom nærmere 50 år. Det er svært mange som har utrolig mye å takke disse to for i alle disse årene. På vegne av dem alle, tusen takk.

Nå gleder vi oss til sesongen skal starte!